Free Counters
Free Counters

        
 

                                                               PROIECTE 

1.
Sing your way out of foreign language anxiety  2. Descopera literatura lumii

3. Concursul interjudetean British Factor

“Sing your way out of foreign language anxiety!”

Descrierea Proiectului

Proiectul “Sing your way out of foreign language anxiety!” desfasurat in 2 etape (Noiembrie 2012, Martie 2013), a avut ca scop evidentierea impactului pe care il are predarea de cantece asupra nivelului anxietatii fata de limba straina.

Acest proiect a constat in realizarea a doua programe finalizate prin readactarea unui articol stiintific intitulat “The Impact of Singing Songs on Foreign Language Anxiety”. Articolul este in prezent evaluat pentru publicare de un jurnal academic international important in domeniul psihologiei educationale (indexat in baza de data ISI Web of Science).

Constructul de “Foreign Language Classroom Anxiety” dezvoltat in 1986 de Horwitz, Horwitz si Cope, si evaluat prin “Foreign Language Classroom Anxiety Scale” identifica aceasta forma de anxietate ca fiind specifica si diferentiata de anxietatea generalizata. Majoritatea celor care invata o limba straina au initial un nivel inalt de anxietate care daca nu este depasit, poate crea impedimente majore in invatarea ulterioara a limbii straine.

In urma acestui proiect, s-a demonstrat pentru prima data la nivel mondial ca elevii de gimnaziu (clasele a 7-a si a 8-a) care au un nivel mare de anxietate fata de limba straina si peste media colegilor de aceeasi varsta, pot beneficia considerabil de diminuarea acestuia daca profesorii integreaza in curriculum predarea de cantece in limba straina si interpretarea acestora impreuna cu elevii in timpul orelor.

Participantii la acest proiect au fost 60 de elevi de clasa a 7-a in primul experiment (13 in grupul experimental si 47 in grupul de control) si 112 elevi de clasa a 8-a in al doilea experiment (58 in grupul experimental si 54 in grupul de control). El a fost coordonat si realizat de psihologul scolar al scolii I. Creanga din Cluj-Napoca, in colaborare cu catedra de limbi straine ale aceleiasi scoli. Dincolo de avantajele indicate de FLCAS, s-a constatat de asemenea o dezvoltare a fluentei citirii a elevilor din grupul experimental , indicata prin evaluarile anterioare si ulterioare proiectului a vitezei si acuratetei citirii. De asemenea, majoritatea elevilor participanti au apreciat pozitiv orele de limba straina, si atat cadrele didactice precum si parintii elevilor implicati au indicat ca elevii au devenit mai motivati in invatarea limbii straine.

Proiectul a raspuns nevoilor de dezvoltare a scolii si individuale a elevilor prin imbunatatirea perceptiei fata de limbile straine si deschiderea spre participare in alte programe (ex. concursuri internationale) care implica folosirea limbii straine in comunicarea cu alti participanti. Proiectul nu doar ca adauga valoare nevoilor predarii limbilor straine la nivel national, ci prezinta in premiera mondiala prin mijloace valide stiintific impactul muzicii asupra unei componente psihologice uneori neglijate in activitatile de predare la clasa: anxietatea fata de limba straina. Mai mult decat atat : impactul proiectului asupra nivelului motivatiei elevilor masurat prin chestionarele administrate post-hoc indica faptul ca aceste tipuri de activitati merita sa fie generalizate si luate in considerare in planificarea curriculara de catre toti profesorii de limbi straine din tara si strainatate.

 

 
©2010 Scoala Ion Creanga - Cluj Napoca